Riscurile consumului de alcool inainte de culcare

riscurile consumului de alcool inainte de culcare

Cercetatorii britanici au ajuns la concluzia ca, consumul de alcool inainte de culcare, poate afecta somnul.

O echipa de cercetatori de la London Sleep Centre spune ca studiile au demonstrat ca alcoolul perturba ciclul normal al somnului. Mai mult, consumat in mod constant, alcoolul poate duce la insomnie, afirma acestia citati de bbc.co.uk.

Unul sau doua pahare de alcool ar putea sa-ti confere o stare de bine pe termen scurt, insa, daca este consumat constant inainte de culcare, alcoolul poate cauza probleme semnificative.

In cazul in care mergi la un eveniment si bei alcool, este de preferat sa lasi sa treaca o ora – doua pana mergi la culcare, pentru ca o parte din alcool sa fie eliminata din organism.”, ne specifica¬†¬†doctorul Irshaad Ebrahim, director medical la London Sleep Centre si co-autor al studiului, care a fost publicat in revista Alcoholism: Clinical & Exxperimental Research.¬†¬†

“Alcoolul poate sa inabuse respiratia, asa ca aceia care nu sforaiau inainte se transforma rapid in persoane care sforaie, iar cei care sforaiau inainte de a consuma alcool in mod constant pot ajunge sa se confrunte in timpul somnului cu apneea (oprire temporara a respiraŇ£iei, n.r.)“, a adaugat specialistul.

Autorii acestei cercetari, ne instiinteaza ca pentru a obtine aceste rezultate, au fost nevoiti sa analizeze 20 de studii din acest domeniu, astfel au descoperit ca alcoolul pare sa modifice somnul in trei feluri.

Intr-o prima faza, accelereaza instalarea starii de somnolenta. Al doilea efect nesanatos este acela ca somnul este prea profund. Aceste doua schimbńÉri – care sunt identice cu efectele medicamentelor antidepresive asupra oamenilor – ar putea fi contestate, insa explica de ce unii oameni care au insomnie consumńÉ alcool.

Specialistii sunt de parere insa ca al treilea efect al consumului de alcool inainte de culcare – fragmentarea somnului in cea de-a doua parte a noptii – este cel mai putin placut. Alcoolul reduce timpul petrecut in REM (rapid eye movement/ miscarea rapida a ochilor in timpul somnului), faza somnului in care se produc cele mai numeroase si cele mai intense vise. “Din aceasta cauza, somnul este mai putin odihnitor”, a mai adaugat doctorul Ebrahim.

 

“Sanatatea inainte de toate”

 

Nu sunt comentarii momentan. Fii primul care comenteaza.

Lasati un comentariu


Acest site este oferit doar cu titlu informativ. Informatiile gasite aici NU sunt un substitut pentru o ingrijire medicala profesionala a unui medic calificat.

INTOTDEAUNA sa discutati cu medicul dumneavoastra daca aveti preocupari cu privire la starea dumneavoastra de sanatate sau pentru un tratament ce trebuie administrat in scopul insanatosirii. AcademiaPacientului.ro nu este responsabila sau raspunzatoare, direct sau indirect, pentru orice forma de daune care rezulta din utilizarea (sau abuzul) informatiilor continute in acest site.