Somnul este vital pentru sanatatea noastra

Autor: Academia Pacientului Actualizat: Timp citire: 1 minut

Somnul este vital pentru sanatatea noastra

 

Un studiu realizat in prezent, ne arata ca 2 ore de somn pierdute  sunt de ajuns pentru a bloca procesul de acumulare şi sortare a amintirilor, existand riscul ca acestea sa fie pierdute pentru totdeauna.

O echipa de oameni de stiinta americani, de la Universitatea din Pennsylvania, a descoperit ca numai 2 ore pierdute de somn sunt de ajuns pentru a bloca creierul in pastrarea amintirilor.

“Pentru viata moderna, acest lucru inseamna ca somnul nu ar trebui privit ca un lux”, a spus cercetatorul Ted Abel, potrivit Daily Mail.

“Functionarea creierului este, bineinteles, de o importanta critica, asa cum este si posibilitatea de a ne aminti cu precizie si de a consolida lucrurile intamplate de-a lungul zilei.”

“De multe ori simtim, probabil, ca daca am mai lua o cafea si am mai raspunde la inca cinci mailuri, am reusi sa ducem la capat tot ce avem de facut. Cateodata ar putea fi mai bine sa mergem la culcare si sa ne ocupam de toate acestea mai tarziu.”

Studiul a sugerat, de asemenea, ca procesul de invatare este urmat de o perioada critica in care amintirile sunt consolidate, insemnand, asadar, ca renuntarea la somn poate fi mai daunatoare in anumite momente decat in altele.

[ad#articol]

Profesorul Abel, care incearca să doarmă intre sapte si opt ore pe noapte, a adaugat ca orice informatie care se pierde din cauza lipsei de somn dispare pentru totdeauna, aceasta insemnand ca o repriza mai lunga de somn a doua zi nu o va recupera.

“Ceea ce e important cu privire la somn este ca ii permite creierului sa realizeze lucruri pentru care este prea ocupat in timpul zilei”, a spus si Neil Stanley, unul dintre cei mai mari specialisti in stiinta somnului.”Somnul este perioada linistita care ii acorda creierului timpul sa aranjeze amintirile.”

Your email address will not be published.

Salvează-mi numele, emailul și site-ul web în acest navigator pentru data viitoare când o să comentez.